Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

مراکز دیدنی اسپانیا | مهد فرهنگ و ادب را ببینید!

اسپانیا با ارائه ثروت خیره کننده ای از تورها و تجربیات که نباید از دست داد، همچنان به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد در اروپا سلطنت می کند. فقط به سواحل ایده‌آل در کنار دریای مدیترانه، کاخ‌های ماورایی موریانه، شهرهای قرون وسطایی جذاب، پارک‌های ملی سرسبز، و موزه‌های در سطح جهانی فکر کنید که می‌توانید از شاهکارهای پیکاسو و سالوادور دالی شگفت زده شوید.

مجموعه چیزهایی که باید در اسپانیا ببینید و انجام دهید به قدری باشکوه گسترده است که برای پر کردن برنامه سفر خود مشکلی نخواهید داشت. حتی مردم محلی هم تمام کاری را که باید در آنجا انجام دهند خسته نکرده اند! و در حالی که کاوش واقعی در هر گوشه از این کشور شگفت‌انگیز ممکن است سال‌ها - یا حتی یک عمر - طول بکشد، اما جاذبه‌های کمی وجود دارد که بازدیدکنندگان از آن‌ها استقبال می‌کنند.

در سفر بعدی خود به اسپانیا چه کاری انجام دهید؟ سپس لیست تور اسپانیا ما را از برترین جاذبه های گردشگری که نمی توانید در این کشور از دست بدهید، بررسی کنید.

لا ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

La Sagrada Familia که اغلب به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شود، جاذبه‌ای است که باید برای هر کسی که از بارسلونا بازدید می‌کند، ببیند. این کلیسای جامع باشکوه که توسط معمار ستوده کاتالانی آنتونی گائودی طراحی شده است، دارای سه نمای باشکوه است که بخش هایی از زندگی مسیح را نشان می دهد.

  • فضای داخلی کلیسا که با ستون‌هایی که درختان منشعب را نشان می‌دهند و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ تزئین شده است، شبیه یک جنگل جادویی است.
  • لاساگرادا فامیلیا به دلیل زیبایی محض و اهمیت فرهنگی - این ساختمان ترکیب کاملی از تکامل معماری گائودی است - در سال 2005 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

مکان‌هایی برای اقامت در بارسلون، اسپانیا پیدا کنید

  • کاخ سلطنتی (Palacio Real)، اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا در مادرید است، اگرچه اکنون فقط برای مراسم دولتی استفاده می شود. کاخ سلطنتی که در محل قلعه قدیمی آلکازار، قلعه مورها که در سال 1734 در اثر آتش سوزی ویران شد، ساخته شده است، بازدیدکنندگان را به سفری در تاریخ اسپانیا می برد. در واقع دیوار قدیمی شهر در اطراف این منطقه هنوز هم دیده می شود.
  • کاخ جذاب Palacio Real با بیش از 3000 اتاق و به شکل مربع ساخته شده است که از طرح هایی که توسط برنینی برای ساخت موزه لوور پاریس ساخته شده است الهام گرفته شده است.
  • در حین پرپیچ و خم شدن در ساختمان - بزرگترین کاخ سلطنتی فعال در اروپا - به پلکانی زیبا که توسط ساباتینی طراحی شده است، تالار تاج و تخت با سقفی که توسط تیپولو نقاشی شده است، و اسلحه خانه سلطنتی که اسلحه ها و زره های پوشیده را در خود جای داده است، برخورد خواهید کرد. توسط پادشاهان اسپانیا از قرن سیزدهم.
  • یکی دیگر از اتاق‌هایی که باید در کاخ سلطنتی بازدید کرد، گالری نقاشی است که آثاری از کاراواجو، ولاسکز و گویا را در خود جای داده است.

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا، سانتیاگو د کامپوستلا

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا که در سال 1075 در زمان سلطنت آلفونسو ششم ساخته شد، یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی اسپانیا است. این بازیلیکا جدا از اینکه محل دفن مشهور سنت جیمز بزرگ، رسول عیسی مسیح است، یک مکان زیارتی تاریخی است که پایان مسیر Camino de Santiago را نشان می دهد.

به هر حال، کل شهر سانتیاگو د کامپوستلا ارزش کاوش را دارد. پایتخت جامعه خودمختار گالیسیا، در شمال غربی اسپانیا، این شهر مجموعه ای زیبا از خانه های قرون وسطایی را در بر می گیرد. در آنجا، حتما از شهر قدیمی دیدن کنید، یک سایت میراث جهانی یونسکو که مجموعه ای از ساختمان های رومی، گوتیک و باروک را در خود جای داده است.

Ciudad de las Artes y las Ciencias، والنسیا

Ciutat de les Arts i les Ciències که به عنوان یکی از "12 گنج اسپانیا" شناخته می شود، یکی از جاذبه های اصلی والنسیا است. این مجموعه فرهنگی و معماری برای آوردن گردشگری بیشتر به شهر ایجاد شد و به زودی به یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی والنسیا تبدیل شد.

  • این مجموعه آینده نگرانه و چشم نواز که به طور کامل توسط معماران اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا و فلیکس کاندلا طراحی شده است، نزدیک به یک دهه طول کشید تا تکمیل شود.
  • شهر هنرها و علوم دارای یک موزه تعاملی علم (Museu de les Ciències Príncipe Felipe)، یک سینما IMAX، افلاک نما و لیزر (L'Hemisfèric)، یک خانه اپرا و مرکز هنرهای نمایشی (Palau de les Arts Reina Sofia) است. بزرگترین آکواریوم اقیانوس شناسی اروپا (L'Oceanogràfic) و سایر سازه های آینده نگر.
  • در طول سال، این مجموعه میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای محلی مختلفی است، مانند Festival de les Artes، و Exposicion del Ninots، که بخشی از جشنواره سنتی لاس فالاس است.

موزه گوگنهایم، بیلبائو

علاقه مندان به فرهنگ هرگز در اسپانیا خسته نمی شوند، زیرا این کشور مملو از موزه های افسانه ای است که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند. اگر می خواهید نگاهی اجمالی به آثار هنری گرانبهای معاصر داشته باشید، فرصت بازدید از موزه گوگنهایم بیلبائو، در کشور باسک را از دست ندهید.

این موزه که توسط معمار کانادایی-آمریکایی، فرانک گری طراحی شده است، شاهکاری از معماری معاصر است. در داخل، مجموعه ای خیره کننده از تقریباً 600 اثر هنری را خواهید دید که بین سال های 1937 تا 1949 توسط تاجران و مجموعه دار سولومون گوگنهایم به موزه داده شده است.

شاهکارهای مارک روتکو، جف کونز و ریچارد سرا موزه گوگنهایم بیلبائو را به یکی از بهترین تجربیات فرهنگی در اسپانیا تبدیل کرده است.

Plaza de España، سویا

میدان اسپانیا که توسط زمین های سرسبز پارک ماریا لوئیزا احاطه شده است، یکی از باشکوه ترین میدان ها در سراسر اسپانیا است. این میدان زیبا در سال 1928 برای نمایشگاه ایبرو-آمریکایی در سال 1929 ساخته شد و توسط معمار ستوده سویل آنیبال گونزالس طراحی شد.

Plaza de España نیمه دایره‌ای، عناصر سبک‌های احیای باروک، احیای رنسانس، و سبک‌های احیای موری در معماری اسپانیا را ترکیب می‌کند و با ردیفی از ساختمان‌ها که به عنوان ساختمان‌های دولتی استفاده می‌شوند، قاب شده است. این میدان همچنین دارای یک کانال است که بازدیدکنندگان می توانند با قایق از آن عبور کنند.

پلازا مایور، سالامانکا

اگر تحت تأثیر زیبایی Plaza de España قرار گرفتید، فقط منتظر بمانید تا از Plaza Mayor در سالامانکا دیدن کنید. این میدان که در قلب شهر قرار دارد و بین سال‌های 1729 تا 1755 ساخته شده است، به دلیل عظمت و پیچیدگی در دکوراسیون، به عنوان یکی از زیباترین پلازا در اروپا شناخته می‌شود.

اتفاقاً کل شهر قدیمی سالامانکا پر از ساختمان‌های ماسه‌سنگ است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است و در سفر به اسپانیا ارزش کاوش را دارد.

ال اسکوریال، سن لورنزو د ال اسکوریال

The Escorial که در دامنه‌های Sierra de Guadarrama واقع شده است، یک مجتمع ساختمانی بزرگ است که در San Lorenzo de El Escorial، نزدیک مادرید واقع شده است.

  • این مجموعه که یکی از مهم‌ترین سازه‌های رنسانس اسپانیا به حساب می‌آید، توسط پادشاه فیلیپ دوم طراحی شد، که می‌خواست ساختمانی برای اهداف چندگانه محل دفن پدرش، امپراتور روم مقدس، چارلز پنجم باشد.
  • اسکوریال که بین سال‌های 1563 و 1584 ساخته شد، شامل یک کلیسا، یک صومعه، کاخ سلطنتی و کالج و یک کتابخانه است و توسط بسیاری از هنرمندان برجسته اسپانیایی و ایتالیایی تزئین شده است.
  • در حین گشت و گذار در اطراف ساختمان ها، انتظار داشته باشید که از چندین گنجینه هنری، از جمله نقاشی های دیواری پلگرینو تیبالدی و فدریکو زوکارو، شش مجسمه پادشاهان عهد عتیق در نمای کلیسا، و باغ های آراسته شده شگفت زده شوید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.